Alla inlägg under januari 2015

Av Frida Brorsson - 26 januari 2015 22:06

Varit och kollat på lägenheten idag, helt underbart! Kunde Inte föreställt mig något bättre... ska snacka med hyresvärden imorgon och förhoppningsvis skriva kontrakt m.m snart! Fick förövrigt lön idag från att jag jobbade på farsdag ;) lite sent kanske men så skönt haha ^^. Troligtvis Kommer jag ha kvar lägenheten i Malmö också ett tag... eftersom jag har en b-uppsats kvar att skriva på 5 veckor och vet inte om jag orkar pendla hela den tiden... Jag ska ta mig en funderare.. hade ju gått att bo på vandrarhem ifall det skulle krisa.... kanske hade varit billigare än tre månadshyror liksom xD ska även hälsa på ännu en kennel på fredag så får vi se hur det är :) imorgon ska jag ut till klubben och snacka med tidningen om hundrastgårdar ;) det kan ju bli spännande haha godnatt ?

Av Frida Brorsson - 25 januari 2015 18:41

Precis kommit hem från en kennel i Skåne som har några hoffar! Kändes underbart jätte fin tik som planeras att paras snart. Åh va mysigt längtar så efter en valp... hade tänkt skaffa en till juni då jag slutar skolan. Tyvärr kommer jag ju jobba hela sommaren så min syster skulle passa den när jag jobbar, men nu kommer dom inte få valpar förens augusti vilket kanske är bättre. Speciellt eftersom jag troligtvis inte får en fast anställning direkt efter sommaren och kan då själv fokusera på min lilla vovve. Däremot får jag ingen inkomst och kan bli problematiskt med lägenheten då... Vet inte riktigt hur det blir ska kolla på lägenheten imorgon så ska prata med dom då och sedan fundera lite :)

Av Frida Brorsson - 24 januari 2015 16:01

Igår blev det som sagt fest! Vi Skulle ut i Karlskrona men jag va inte så sugen på att dra ut så jag åkte hem istället. :) Trotts det hafe vi riktigt mysigt hela kvällen. Idag har vi varit i stan en runda och ikväll ska jag troligt vis hem till en kompis och kolla lite film:).

Imorgon ska vi åka till en kennel i Skåne och hälsa på jätte spännande! Lite nervöst är det faktiskt aldrig träffat denna rasen i verkligheten så kanske inte alls är något för mig vem vet? Hade tänkt förbereda lite frågor innan men har varit så nervös så har inte blivit något av det. Haha tur att jag ska iväg ikväll så jag får något annat att tänka på ;)

Av Frida Brorsson - 23 januari 2015 09:03

Så himla skönt att vara hemma! Älskar min säng och har inga planer på att stiga upp haha... Jo tyvärr, ska in till stan och uträtta lite ärenden och tänkte passa på att gymma samtidigt. Blir även ett indor pass innan det är dags för kvällsmat och lite fest :) hoppas ni får en bra dag :)

Av Frida Brorsson - 22 januari 2015 21:26

Åh äntligen tillbaka i Blekinge och snön. Precis kommit hem från ett styrelsemöte på klubben. Mycket tevligt :) nu blir det bara massa soffmys framför djurskyddarna :)

Av Frida Brorsson - 21 januari 2015 19:02

Trotts att jag har en förkylning på gång och sovit större delen av dagen, har jag nu lyckats slänga ihop en liten broccolipaj. Jag har världens största glädje rus just nu... Ska åka och hälsa på en kennel på söndag och lägenhetsvisning på måndag. Inte nog med det så har det hänt en sak till men det håller jag för mig själv ett tag till. ^^ Men asså ni kan ju tänka vilket glädjerus jag har.... ohhjjjdhvwiiiiiiieeeeeoihioiiooo. Dags att åka hem till Blekinge imorgon och gå på styrelsemöte. Såg ni den nya serien igår "Mordet"? Sjukt bra! Kolla på tv 3 play om ni missade det!

Av Frida Brorsson - 20 januari 2015 15:57

Åh det är så mysigt med snö! När Vi satt på föreläsningen började plötsligt snöa utanför fönstret. Första snön jag kommit i kontakt med denna vintern. Så himla mysigt synd att inte Chica va med mig hon hade varit överlycklig. Halt va det också så lyckades halka mig fram till affären och handla lite till kvällsmaten. Tanken va att det skulle bli broccolipaj men nu känner jag mig inte helt hundra så kanske lagar något lättare ikväll.

Av Frida Brorsson - 20 januari 2015 07:35

Jag hade väldigt svårt att somna igår och det va inte så konstigt. Jag hittade den perfekta lägenheten!! Har som sagt länge tänkt flytta till Blekinge igen men inte funnit någon bra lägenhet... Jag har bara tänkt att jag vill ha en tvåa och jag har hittat en jätte fin sådan men tyvärr svindyr... Så igår sökte jag på ettor och blev väldigt positivt överraskad. Den va helt perfekt, uteplats (perfekt för hundarna speciellt när valpen ska bli rumsren), på botten plan så chica kan komma in (vi undviker att hon ska gå i trappor), ganska billig, ganska stor och perfekt läge!!!! Har redan möblerat allt i min fantasi haha ^^. Vi ska åka och kolla på den då fort som möjligt och hoppas dem är lika fin som på ritningen och i min fantasi haha. Nu är det dags för skola innan det blir tre efterlängtade "lediga" veckor :)

Ovido - Quiz & Flashcards