Alla inlägg under mars 2015

Av Frida Brorsson - 28 mars 2015 21:24

Tjaaa haft fullt upp haha mina senaste veckor har bestått av tentor rally med chica lite grundmodul lite valpkurs lite funktionärsfest en liten träff med kennelklubben m.m fullt upp med andra ord idag hade vi sista tillfället på valpkursen iallafall. Snart drar två nya kurser igång istället. Huvudinstruktören kunde inte komma så jag och Anders tog de själva. Har faktiskt varit nervös över de men de fixade vi. Förra månaden hade vi första rally kursen med chica för denna terminen. Jag har en helt ny hund. Så stolt gick nästan helt felfritt på både nybörjare och fortsättningsbanan. Va nya personer med då och när vi kom tillbaka så sa någon Åh såg nu första paret ut (vilket va vi) deras energi och deras kontakt och glädje... Så duktig vill jag att vi också ska bli. Eftersom jag aldrig hört någon säga något liknande om oss tidigare blev jag så chockad jag sa bara men de va ju Vi haha. När någon har pratat om oss tidigare har de mer låtit Ja frida jobbar iallafall på, hon gör så bra hon kan m.m nu äntligen har jag fått revansch

En helt annan sak. Jo de sägs ju att om man har haft en dålig pojkvän kommer dom senare också vara de för att man letar efter ett visst beteende för att jag ska få rätt i att känna att alla killar är Skit. Det har jag tänkt jätte mycket på eftersom jag haft den oturen. För ca 2,5 år sedan tänkte jag bryta den trenden genom att börja träffa en kille som jag verkligen inte hade fallit för annars, de slutade med att vi träffades till och från i 2,5 år... visst han va aldrig direkt otrogen mot mig förutom att messa andra på ett litet speciellt sätt då. Men utöver de så va han ändå inte bra alls. Vad är de som gör detta? Varför kan inte jag träffa rätt? Jo Jag har tänkt ganska mycket på de. Jag och min bästa kompis är ganska olika men ändå lika jag har tänkt på vad de är som gör att personer vill vara hennes pojkvän men enbart kunna checka av mig på en lista? Jag är lite mer framåt än henne kan de vara de? Vet inte kanske. Men redan innan personerna kan hunnit sagt mer än 3 ord till oss märker man om dom jobbar livslångt för henne eller enbart för natten med mig. I vilket fall har jag tänkt på om de kan ha något med utseendet att göra, jag är mer snygg och hon mer söt. Men om detta nu är de avgörande, ska jag då behöva dömas för att jag är snygg? Ska de göra så att de är svårt för mig att få en trogen pojkvän? Eller ska de för henne innebära att aldrig få ha lite kul för en natt? Nej de är inte okej.kanske ska jag ändra mig, mitt synsätt, mitt utseende? Nej jag vill inte ändra mig. Jag vill att någon ska gilla mig för den jag är, för att jag är utåtriktad, social och mer snygg än söt.

Av Frida Brorsson - 18 mars 2015 22:48

Hej Jag trivs fortfarande super bra i min lägenhet men de gör inte chica riktigt, hon har inte varit här så mycket ännu så kanske bara behöver ge henne lite tid. Hon har inte heller varit här själv ännu men de kommer förhoppningsvis. Andra natten hon sover här iallafall och hon brukar aldrig få sova i sängarna hos mamma och inte heller hos mig men förra gången lät jag henne krypa upp på morgonen för att gosa lite.... De skulle jag aldrig gjort. Hon satt länge vid sidan av sängen och väntade tills jag sa att hon fick komma upp. Jag Vet att de inte är bra någonstans men det kan vara en engångshändelse haha ja sen måste de vara slut på sådana dumheter haha tur att jag har en stor säng iallafall ;) godnatt från oss ^^

Av Frida Brorsson - 15 mars 2015 22:18

Hej som sagt har jag blivit fruktansvärt förkyld... ligger här och fryser nu haha ska snart sova men tills dess tänkte jag dela med mig av min helg. I fredags packade massa saker från klubben och handlade inför tävlingen vi skulle ha på lördag. Dessvärre hade det inte skötts så bra så fans inte tillräckligt med funktionärer så bara till att ligga i. Idag har vi haft kalas för min bror som blir 18 haft kurs och utbildning haha trött nu. Nästa vecka blir de malmö och tenta skrivning eftersom hemtentan ska in på fredag godnatt

Av Frida Brorsson - 11 mars 2015 22:52

Hej igen. Blev lite orolig nyss... Det här med ekonomi är ju inte helt lätt... Jag Har fullt studielån och jobbar lite då och då och brukar klara mig jätte bra haha men med tanke på att jag har bott hos mina föräldrar större delen av tiden och därför inte själv behövt köpa mat hela tiden. Visst Jag hade ju fortfarande en hyra att betala och så men det va inga problem. Men Nu när jag har två hyror att betala och köpa mat, lite nya saker till lägenheten blir det ju lite värre. Och Jo visst denna månaden har de ju också funkat men det hänger ju på hur mycket jag jobbar.... helst har jag ju velat spara lite också till framtiden och valpen.. men egentligen hur många kan betala två hyror på studie lån och ändå klara sig? Haha Jag får nog tänka lite realistiskt också. Men tänk då efter sommaren... När sommarjobbet är över vad ska jag göra då? Hade ju lätt få fast jobb som personlig assistent men det vill jag inte jobba med egentligen men det är ju en trygghet. Frågan är hur länge jag ska låta det gå innan jag tar ett fast jobb? Kommer Jag få någon timanställning jag kommer klara mig på? Kommer Jag trivas med det jag kommer få jobba med? Kommer Jag få vara kvar inom funktionsnedsättningar eller kommer jag få prova på att jobba med psykisk ohälsa? Kanske någonting helt annat? Ja Det är då inte lätt... Men Det blir nog bra iallafall. Jag har hela tiden tänkt att jag måste ha vissa saker i mitt liv för att vara nöjd eller lycklig, men just nu har jag ingenting av det förutom i min fantasi då, men trotts det kunde jag igår gå och lägga mig med ett leende på läpparna och vara så nöjd med mig själv. Och jag är verkligen jätte lycklig just nu, men Ibland är jag rädd att jag tänkt så mycket på dessa saker att jag lurat mig själv till att tro på att det verkligen är sant att jag blir rädd för hur jag ska reagera när jag inser att det inte alls är så... troligtvis har jag accepterat mig själv och hur mitt liv är just nu och kan vara nöjd med det.

Av Frida Brorsson - 10 mars 2015 21:22

Åh så mysigt precis kommit hem från näst sista valpkurs tillfället. Minns första gången när alla hundar skällde heeeeeela tiden. Kunde Inte göra någonting utan va helt fokuserade på varandra och inte alls på föraren. Idag på näst sista tillfället ställdes det ca 3 gånger på två timmar. Hundarna gick lösa och va helt fokuserade på sina förare (självklart vissa mer än andra) men ändå vilka framsteg dom gjort! Så kul att jag fått vara en del av detta och guida dom igenom det. Självklart blir man ju lite sugen själv på att träna haha åh snart kanske jag själv går en valpkurs ;) vem vet haha

Jag har ju inte tränat så längre med chica det va mamma och min syster som fick valpkurs och allmän lydnads kurs sen på något vänster halkade jag in och hittade något som passade mig som handen i handsken. Att få jobba i team med sin bästa vän, att få ge och ta och hela tiden försöka läsa sin hund och vad den försöker berätta för mig. Att få hålla på med hund betyder så mycket för mig eftersom det är något av det första jag verkligen är duktig på!:)

Av Frida Brorsson - 9 mars 2015 22:57

Eftersom jag nu har valt en hundras som behöver mycket motion har jag tänkt börja springa med den, tror den hade kunnat motivera mig med det också haha chica och jag springer ibland men är så rädd att jag ska skada hennes höfter då. Fast Man märker ju att hon tycker det är Jätte kul! I Vilket fall har jag dåliga knän så tänkte att inlines kunde vara ett bra alternativ känns som att det ger lite mer än att cykla haha. Jag har dock aldrig åkt det men gillar verkligen skridskor så det kommer nog gå bra haha. Dessa tipsen tyckte jag va lite roligt haha

Tillbaka till chica, vi kastrerade henne i höstas eftersom hon hade livmorderinflamation och troligtvis haft det ett tag. Sen dess har hon blivit piggare och piggare. Trodde ju dock att hon stanna av någon gång men nejdå! Vet inte vad som händer med henne haha hon är så spidad hela tiden, springer runt och visar verkligen att hon vill arbeta. Detta Är ju självklart jätte kul haha ser verkligen fram emot att rally kursen börjar och kanske förhoppningsvis får några fina resultat mu i vår :) vet ju dock att jag kommer få ändra ännu mer på mitt sätt att träna henne när vi går banan då jag tidigare fått jobba för att få upp farten och så, det behövs ju verkligen inte länge haha så söt min lilla vovve!!!!!

Av Frida Brorsson - 8 mars 2015 21:25

Fick nyss ett mail från en annan kennel att dom nyligen har parat två hundar. Så spännande verkligen, det roliga är ju att det är samma pappa till båda kullarna! Vad är oddsen för de liksom, jätte fin är han också och jag har träffat honom vilket kan vara ovanligt att man gör faktiskt. Nu kanske det blir två kullar ungefär samtidigt kan ju bli lite svårt att välja kanske ;) haha

Ovido - Quiz & Flashcards