Alla inlägg under juni 2015

Av Frida Brorsson - 29 juni 2015 22:45

Ikväll har jag och chica haft träningstävling i rally och självklart följde jolene med för att träna. Mamma passade henne medans jag och chica hade lite egen tid. Märker mer och mer hur kaxig hon blir. Hon smet in till grannen igår, börjat äga leksaker o.s.v är lite orolig att jag inte ska få kontroll över busen... att hon ska bli ledaren eller så.... Tror dock inte de. Alla valpar måste väl prova sig fram och jag är bestämd håller fast henne m.m när hon blir för kaxig... Men de blir bara värre. Avleda funkar korta stunder men bara för stunden.

Av Frida Brorsson - 28 juni 2015 11:30

Hon har varit här en vecka nu, hon kan redan sitt och snart ligg... Hon biter oss så alla i familjen blöder på armar och händer... tår är också gott. Chica gillar fortfarande inte henne tyvärr men de kommer. När något läskigt kommer söker hon tröst hos mig vilket är bra. Hon sover inte längre på mitt huvud hela natten vilket är skönt. Hon är duktig på att säga till när hon ska ut och kissa trotts de har de hänt lite olyckor inomhus. Hon har visat lite vakt beteende men de ska säkert gå över :) en liten sammanfattning på denna veckan. Här är de fullrulle hela tiden ?

Av Frida Brorsson - 24 juni 2015 08:46

När jag startade bloggen tänkte jag att jag skulle skriva om varje liten sak som hände när jag fick hem henne.... Men så har det ju inte blivit hon har bott här i 4 dagar och jag har inte haft en lugn stund. Jag ska försöka hinna skriva om våra första dagar men dagens utmaning får bli att tvätta håret.... önska mig lycka till

Av Frida Brorsson - 21 juni 2015 09:03

Ja jag fick rätt hund med mig haha. Första 20 minuterna skrev hon som bara den.... om hon skulle hållt på så i två timmar hade jag fått panik... Usch! Vi satt då i framsätet men kände att jag inte hade kontroll där så vi flyttade bak där hon kunde ligga i transportburen och sitta hos mig som hon ville. Då gick de bättre och hon somnade

Mötet med chica gick bra, chica är lite resaverad men de kommer ge sig.

Vi hade varit hos mamma först så när vi kom hem till mig blev de jobbigt skulle precis sova och hon skrek och skrek... För att inte väcka hela huset fick hon sova hos mig...

Av Frida Brorsson - 20 juni 2015 09:08

Då va de äntligen dags!!!!! Har funderat mycket under natten så jag inte ska glömma något... ska bli så sjukt spännande när jag tänker på de känns de overkligt. Tänk att jag kommer få ha henne i hela hennes liv. Följa med ändra från början. Häftigt. Jag är tyvärr jätte yr idag så får de hur jag mår ikväll.... aja de spelar inte så stor roll idag hihi

Av Frida Brorsson - 19 juni 2015 12:59

Jaha idag är de midsommarafton och min kväll blir inte som planerat... Jag skulle äntligen få träffa min saknade lilla vän och festa ett litet tag iallafall... skulle inne blivit jätte sent med tanke på vad som händer imon... Men nej nu har jag gått och blivit dunder förkyld.... blev ingen dans eller fest. Jag satsar istället på att bli frisk så fort som möjligt... med tanke på att lilla jolene flyttar hem imon. Uppfödaren har blivit dålig och lägga på sjukhuset. Så imon kommer hennes man och dotter ta hand om oss. Alla papper och liknande kommer hon skicka.

Av Frida Brorsson - 15 juni 2015 07:24

Jag minns de fortfarande! Redan i början av januari började jag läsa på internet om en ras hovaworth. Jag hittade jätte bra beskrivning om rasen på en hemsida från en kennel I dalarna. Jag mailade och hon ringde upp, vi pratade jätte mycket om rasen och om mina orosmoment. Dvs om rasen verkligen hade passat mig, hade jag kunnat aktivera den tillräckligt mycket, kunde den bo i en lägenhet. Efter de fick jag mersmak jag mailade jätte många uppfödare och frågade vad dom trodde om mig och svaret jag fick ja "du är den perfekta hovawart ägaren" de kändes naturligtvis underbart att höra men jag kunde inte tro på de själv ännu. Vi åkte ner för att hälsa på en kennel och tre hundar. Eftersom jag aldrig hade sätt rasen i verkligheten (trodde jag ) va de ett viktigt möte allt gick bra och de kändes bara så rätt! Hon skulle tyvärr inte ha valpar förens i augusti så jag fick leta vidare. Tills jag hittade Lintrollets kennel, där skulle de bli valpar redan innan sommaren. HELT PERFEKT! Från början va inte tanken att de skulle bli någon hund. Men de växte fram under resans gång och om bara några dagar flyttar hon hem till mig nu.

Av Frida Brorsson - 9 juni 2015 19:23

Idag anmälde jag mig och jolene till valpkurs. Känns så verkligt och konstigt innan jag äns fått hem henne liksom... också tänkt hur de kommer kännas att gå en valp kurs när man är van vid att hålla dom. Ska man säga de i presentationen? Vet inte.... Kommer även kännas konstigt att Anders håller i den utan mig haha lite ombytta roller men de blir säkert också bra!

Ovido - Quiz & Flashcards