Alla inlägg under juli 2015

Av Frida Brorsson - 17 juli 2015 07:23

Igår va vi på Östersjö festivalen, skillnaden på tosia och Östersjö är att de är musik överallt på Östersjö. Första stället med musik vi kom till va hon i min famn som började spela dirr när vi va framför och hon blev rädd. Vi flyttade en bit längre bort och då va de inga problem längre. Vi såg även på ett karevaltåg med massa konstiga saker. Även de tog hon lugnt, hon låg och sov i mitt knä en gång vaknade hon till satte sig upp och kollade la sig sedan ner igen. Vi tror att de är chica som lärt henne konsten att slappna av. Chica är ju kung på de liksom haha!! Nej men skämt åsido..... Jolene har även hon stor förmåga att koppla av när de behövs.

Av Frida Brorsson - 14 juli 2015 23:54

Hon är redan 11 veckor och utvecklas i rasande takt! Vi försöker lära oss tass men de är jätte svårt... Men sitt kvar går lite bättre. Miöjöträning är hon kanon duktig på. Dom har haft marknad i stan och självklart va vi där. Hon orkade inte gå hela tiden så jag fick bära henne ibland. Hon har hälsat på en hund utan att bli rädd och skriker inte lika mycket om jag lämnar henne. Hon vet hur man kopplar av och kan även göra detta ute bland bilar folk och hundar.

Hon sover fortfarande hos mig i sängen. Jag va stenhård på att hon inte skulle göra de men nu är de jätte mysigt och jag vet inte om jag verkligen vill att hon ska sova på golvet. Hon är den bästa av alla jag sovit med på att skedar hon vet exakt var hon ska borra in sin lilla nos och lägga sitt huvud. När hon inte ligger så, delar vi på huvudkudden.... haha ser lite kul ut så tänkte dela med mig av en bild haha.

Av Frida Brorsson - 6 juli 2015 23:44

Jag skulle försöka torka golvet idag.... Men pga att jolene inte kan vara själv så skrek hon hela tiden, hon öppnade en dörr och gjorde allt hon kunde för att komma till mig... Så jag tog en tröja knöt runt nacken och en skärp under och la henne i fickan som blev på min mage. Då gick de bra tillslut. Sen skulle vi åka och träna i skogen jag tänkte att hon skulle springa iväg och jag skulle gömma mig som man brukar göra med valpar.... dock lämnade hon inte min sida i 5 sec så kunde inte gömma mig. När vi kom hem upptäckte jag att hon hade ätit sönder min strumpa mina byxor och låg nu och tuggade på min bettskena...... jätte kul skulle åka till apoteket och köpa en provisorisk tänkte jag men den gick inte att använda tyvärr.... Så har den söndriga ändå.... hade sparat massa pengar till valpen och alla kostade de första året.... dock tänkte jag inte på allt hon tar sönder.... Usch de är verkligen jobbigt... nu på kvällen har hon gått i 110.... Hon har så svårt att varva ner hon har bitit mig i både händer armar och öron nu. Jag märker att hon inte vill men hon är så trött att hon inte vet hur hon ska göra. Jag har försökt hålla fast henne och på så sätt hjälpa henne att lugna ner men de funkar bara lite. Om ni har några tips får ni självklart hjälpa till..... Jag provar allt haha godnatt nu.

Tur att hon är söt haha

Ovido - Quiz & Flashcards