Alla inlägg under februari 2015

Av Frida Brorsson - 28 februari 2015 21:33

Äntligen är vi klara i Malmö på ett tag. Vi är nu i Blekinge och har packat ur bilarna och fått lite mat i magen. Jag har nu bott ett år i den lägenheten som jag nu flyttat från, väldigt konstigt att jag hunnit samla på mig så mycket som jag väl gjort haha. Detta har även varit den fjärde flytten på två år. Nu är det färdig flyttat på ett tag haha. Kollade nyss igenom mina bilder på mobilen och insåg vad mycket glädje chica verkligen ger mig. Hon har lärt mig så mycket, om kärlek, tålamod, rädsla, livets resa och att aldrig aldrig ta något förgivet. Tänk vilken tur att det va just hon som kom till just oss. Älskar henne något enormt, och jag vet att hon alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta.

Det bästa som finns är att mötas av henne i dörren, oavsett hur länge man har varit borta. Matte älskar dig ?

Av Frida Brorsson - 27 februari 2015 10:33

Godmorgon godmorgon!! Åh så glad jag blev gick in på uppfödarens blogg och där hon nu har skrivit att vovvarna hade parades! Åh det lyckades jippi! Inte säkert att det kommer bli några valpar, men det är ju större chans nu ;) haha underbart! Snart kommer pappa och farfar med släp så bara till att börja lasta ^^

Av Frida Brorsson - 12 februari 2015 19:25

Haft sjukstuga hela veckan nu.. Börjar äntligen bli lite bättre vilket är jätte tur inför vår runda på Ikea och tentan på lördag! Imorgon ska jag även åka och kolla på en säng som ska in i nya lyan hihi Tagga?

Av Frida Brorsson - 10 februari 2015 19:23

Blivit väldigt dålig på att uppdatera känner jag... Har gått på föreläsning av någon Tobias som varit jätte jätte duktig! Han snackade om hur viktig leken är för hundarna och hur man ska leka på bästa sätt m.m Jag är även skrivit på kontraktet för min lägenhet och sagt upp den gamla. Mycket på gång helt enkelt, har även jobbat en hel del vilket är bra med tanke på att jag kommer behöva betala två hyror ett tag. Jag har i dagarna gått och blivit jätte förkyld tyvärr... Har inte tid det med eftersom jag ska på arbets intverju års möte på klubben Ikea och skriva tenta. Sen är det alla hjärtans dag och biopremiär av fifty shades of grey som jag längtat haha!!!!!

Av Frida Brorsson - 1 februari 2015 23:12

Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag... Men det har varit fullrulle ett tag nu. I fredags åkte vi och hälsade på en till kennel I Skåne som ligger ganska nära där vi va sist. Denna gången va det bara jag och mamma som åkte vilket va nervöst för vår livlina kunde inte följa med. Vi träffade jätte snälla hundar som hoppade och busade. Vi stannade i två timmar och körde hem i snöstorm vilket resulterade i att vi kom hem halv 9. I lördags jobbade jag 12 timmar i sträck och va helt färdig när vi kom hem. Idag när jag hade lite ledig tid gick jag in på kenneln som vi besökte i fredags och skulle bara kolla lite då upptäckte jag att hanhunden som hon skulle para med ägde den andra kennel och va en av hundar vi träffade där. Det kändes ju jätte skönt om det inte va för att han va sjuk/skadad under den tiden.... han hade problem med ryggen när vi besökte dom och då visste ingen va felet va. Jag Fick ju panik... liksom ska hon inte para med honom då? Kommer hon para honom ändå och kanske föröver någon sjukdom på valparna m.m Jag hade panik helt enkelt så jag mailade hans ägare och frågade hur det va med honom och berättade om min oro.... Som tur va kunde hon lugna mig med att berätta att han va frisk och hade troligtvis bara fått någon smäll. Min lycka är total. Valparna Kommer runt midsommar vilket va det jag ville ha
från början :) ska bli spännande wiiiii

Ovido - Quiz & Flashcards